9 november 2010

Att jobba hemma

Det är en otrolig förmån att få lov att arbeta hemifrån. Idag kunde jag unna mig en timmes promenad på morgonen innan arbetet satte igång. Väl hemma igen så blev det en dusch och sedan har det varit arbete hela långa dagen. Det blir mycket gjort när man sitter i sin ensamhet och inga störnings moment finns runt omkring. Men det blir ingen ordning med lunch och mat i allmänhet och det är minus sidan på det hela. När jag sitter på jobbet finns det givna tider men det finns inte hemma samt att jag arbetar mycket längre ut på kvällen än vad jag hade gjort om jag hade fysiskt befunnit mig på min arbetsplats.
Min mamma har varit hos doktorn i dag och läkaren var positiv till hennes sjukdomsbild och hon svarade bra på medicineringen. Det vet fortfarande inte vilken sjukdom hon har men kortison tabletterna har tagit bort inflammationen. Hon lever mer eller mindre som normalt men blir lite tröttare än vanligt.

1 kommentar:

  1. I morgon jobbar jag hemma och jag har planerat in minst en timmes personalvård på morgonen... ;)

    Hoppas att det inte är något allvarligt med din mamma och att hon fortsätter må bra med medicineringen.

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina