15 november 2010

Irritationsmoment

Dagen idag har avslutats med en lång promenad under stjärnorna. Det är helt underbart att komma ut efter en lång dag framför datorn. På dagens program stod det lite ärenden som skulle uträttas i Malmö. Det var en fotbolls ryggsäck vilken jag har försökt att reklamera sedan i somras som skulle hämtas i affären. Det speciella med denna ryggsäck är att där finns ett litet nät som man kan plocka fram och så har man simsalabim en liten egen väska (utanpå väskan) till bollen. Denna ryggsäkc såg inte riktigt likadan ut som den jag reklamerade och jag frågade specifikt om där fanns ett bollnät och hon svarade JA. Tror ni att det fanns det??? NEJ!!!. Jag fullkomligt "lackar ur" på sådant. Jag har hållit på att köra fram och tillbaka till affären och även ringt några gånger för att påminna dem om ryggsäcken. När jag äntligen tar mig till Malmö så blir det fel. Det var tur att jag inte stod i affären när jag upptäckte det. Det kan tyckas vara en obetydlig sak men efter allt mitt jobb sedan augusti månad och affärens strul så var det droppen som fick bägaren att rinna över. Gggrrrrr!!!!
Lite andra småärenden blev dock avslutade. Sedan har jag följt Emma till hennes träning, hon cyklade och jag gick och vi småpratade om ditten och datten. Mysig stund. Det är tredje gången vi gör på det sättet och det känns bra. Jag älskar dessa pratstunder när vi pratar om livets funderingar.

2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt att få lite egentid med barnen ibland! Irritationsmoment, som det med ryggsäcken kan man dock gärna klara sig utan! Kram

    SvaraRadera
  2. hej
    mysigt med emma. Hoppas ni hade en bra dag igar med harry potter. Jag har blivit dalig och fatt the flu, hemma fran jobbet och bara ligger. Jag har tjafs med min dusch for tillfallet och de har bestallt fel duschvalve sa rormokaren kan inte fixa det. Ditt igen pa lordag for bestalla ny whatever.... Jag funferar pa att ta med hela duschen...
    Kram syster kristina

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina