26 november 2010

Lugnet lägger sig


Klockan är nu halv elva och pojkarna börjar bli lite lugnare. Det har haft roligt och lekt underliga lekar, sådana som inte fanns när jag själv var liten. Alla har ätit mat och nu sitter jag här med en kopp kaffe och tittar ut på snön som saktar faller ner. Helgen är inplanerade med en mängd roliga aktiviteter. Morgonen inleds med mys och lussebullar, vilka vi alltid brukar äta till advent. Lussebullar är min favorit och dessa kan jag äta i tid och otid. Sedan ska ljus förråden fyllas på med en massa nya fina stearin ljus i en mängd olika former och skepnader som jag själv ska stöpa. I fjol gjorde jag bla. en stor ljuskrona som brann så vackert under hela julen. Det blir åtminstone en sådan och sen får vi se vad jag hinner med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina