13 november 2010

Matlista klar

Jag vaknade redan halv åtta och låg och vände och vred på mig till halv nio. Nu har jag skrivit klart matlistan inför helgens middagar. Det brukar normalt vara klart sedan flera dagar men av någon anledning har det inte blivit gjort. Frukosten ska ätas och sen iväg till affären. Gäster ikväll och imorgon ska jag bjuda på traditionell gåsmiddag, om det finns gås kvar i affären vill säga annars får det bli kalkon.
Men det bästa av allt är att det är lördag och jag har hela helgen framför mig och att vi ska åka och titta på en soffa. Gud vad allting tar tid. För någon dag sedan satt jag och tittade igen lite på bloggen och hittade ett inlägg om startskottet för vårt uterum och renovering av vardagsrum. Det var i januari som vi satte oss ner och började planera och nu är det november. Puuhhh! Vi har gjort en del men är lång ifrån färdiga.
Ni får ha en mysig lördag. Här i Skåne ser vädret ut att bli bra ialla fall. Det blåser inte mer nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina