29 november 2010

El Classico

Ikväll är det den stora sammandrabbningen i Spanien, om man då räknar bort alla de finansiella problem som landet har. Istället för att betala ut dessa gigantiska löner till alla fotbolls spelare kanske spelarne kunde avstå lite av sin lön för att bidra till en bättre värld för många andra. En utopi men tanken slår mig över vilka horribla summor dessa fotbolls spelare tjänar. Hur kan man vara värd så mycket pengar? Det är för mig en gåta.
Kvällen har varit lugn och jag har varit lite småfrusen. Att ta sig till jobbet idag var inte helt lätt och även hemfärden. Hastighetsmätaren steg inte över 40 km/tim en enda gång under resan och när jag väl var hemma fanns det inget behov av att gå ut. Jag skippade VV men kämpar på ännu en vecka. Har bläddrat lite i nya Allt om Mat, som kom i brevlådan idag. Ännu en besvikelse och jag tror att jag ska säga upp abonnemaget. Det har blivit några julklappar till idag och jag köpte även en julklapp till mig...

1 kommentar:

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina