23 november 2010

Adventspyssel

Myskläder på! Visst är det skönt och komma hem ifrån jobbet och ta på sig myskläder och bara softa. Jag vet att jag borde träna lite mer, eller rättare sagt träna överhuvud taget. Just för tillfället är jag så stel i min muskelatur vilket leder till en ständig ryggvärk. Men jag har helt kommit av mig med allt vad träning heter. Under några års tid har jag varit en periodare när det gäller träning men jag tycker helt enkelt inte att jag hinner med. Jag arbetar heltid, lagar middag varje dag som kräver planering och inköp och sedan är det ganska mycket tid som läggs på barnens läxor. Jag vet att det är en dålig ursäkt men jag någonstans känner jag att jag vill vara tillgänglig för mina barn naturligtvis till bekostnad av min stela kropp. Jag behöver jobba på dessa prioriteringar för innerst inne vet jag om att jag måste träna för min dåliga ryggs skull. Men nu idag prioriterar jag att ta fram allt advents, och julpynt. Att ta fram ljusstakar och adventsstjärnor nu och allt det andra sedan ligger inte för mig. Allt åker fram till advent men jag har inte så mycket nu för tiden. Julgranen kommer in mellan Lucia och den 20 december och det är först då som den riktiga julkänsla infinner sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina