14 februari 2014

Alla Hjärtans Dag

Idag är det "Alla Hjärtans Dag"
Ett nytt kommersiellt påfund men jag gillar dessa lite olika "högtider"
som ger oss en liten skjuts att tänka och anstränga oss lite extra.
Just idag så förlovade jag och Maken oss för 23 år sedan.
Tänk på allt som vi har upplevt tillsammans,
Svindlande tanke!

En full arbetsvecka är till sin ända och det känns skönt att det är fredag.
Dagarna går fort men ändå har jag hunnit med vad jag hade tänkt mig.
Jobbat hemma en dag, varit i Malmö på skönhets behandling,
varit och handlat presenter till helgens jubilarer och emellan 
varven har jag hunnit med att titta på OS.
OS är lite speciellt och jag tittar på sporter som jag aldrig annars hade intresserat mig.
Fantastiska prestationer!

Ikväll var det dax att fira min mamma som hade bjudit på fredagsmys kalas.
Vi anlände först vid halv sju tiden efter att ha varit den som lämnade
kontoret sist av alla idag. Jag hade en rapport som skulle levereras idag
så det fanns inget att be för, jobba och jobba tills allting blev klart.

God tacos och goda semlor med lite olika fyllningar stod på menyn.
Visst ser det läckert ut med rosa fyllning, hallon blandat med vispgrädde.


Jag hade dagen till ära min nya långkofta med djurprint.
Det vimlar av långkoftor i affärerna och samtidigt en massa kläder med djurprint.
Så jag tänkte slå två flugor i en smäll.


Det var lite synd om Lille Bror idag, ingen i hans ålder,
när kusinerna är iväg på skidresa. Men som tur är finns det både dator och
mobiltelefon så det går ingen nöd på honom.


Nu sitter vi här hemma i soffan och njuter av lite vin och samtidigt undrar
hur Stora Systers kväll har varit. Hennes nya pojkvän bjöd henne på restaurang
i Köpenhamn. Ska bli spännande och höra vilken restaurang de hamnade på.

Imorgon är det uppstart av renovering av Stora Systers rum,
eller rättare sagt målning och lite nya möbler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina