24 februari 2014

MM = Mycket motion

Mina ben värkte när jag gick och la mig idag
Det hade blivit mycket motion på dagens schema och det hade satt sina spår.
Jag får trösta mig med att det behövs i allra största grad.

Idag var jag lite sugen på att starta upp cyklingen till jobbet igen.
Väder prognosen visade att det skulle bli sol och uppemot 10 grader.
Men nej, det blev inte så - cykeln ville inte helt enkelt.
Den behövde vila...

För att råda bot mot den missade cykel motionen så blev det desto mer
av den motionsvaran desto senare på dagen.
Förmiddagen bestod av mycket jobb för att sedan stressa iväg till dagens afro pass.
Det blir jobbigare och jobbigare med afron.
Borde det inte bli tvärtom?
Fortsatt jobb med mycket möten som krävde långa promenader för
att ta sig till möteslokalen och det räknades också in i dagens motion.

Stora Syster hade sin första fotbollsträning idag sen jag vet inte när
och hon begav sig iväg efter middagen.
Vi övriga i familjen tog på oss kläderna för att bege oss ut på långpromenad.
Hela 60 minuters promenad och mina ben värkte i slutet.
Det gick på ren vilja (och jag är ganska envis av mig) så vi kom hem tillslut.

Men sedan var jag en slagen hjälte och det blev inte mycket vardagsbestyr.
En god kopp kaffe och en lite TV på det och sedan var min dag slut.
Jag förmodar ett den skiljer sig inte så mycket från hur er vardag ser ut.
Med andra ord, en helt vanlig vardag i en helt vanlig familj.
Det är ganska skönt i slutändan att allt är som vanligt.

2 kommentarer:

  1. Här en som älskar vardagen! Även om jag tycker det är trevligt att resa så har jag alltid hemlängtan. ..vardagen är trygghet och rutiner för mig och jag gillar det!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag älskar också vardagen men blir lätt uttråkad och behöver input och variation i massor!
    En konstig kombination som är svår att hantera.
    Kram tbx

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina