17 februari 2014

Är det så lätt att göra sina val?

Usch, jag hatar att inte vara på gott humör!
Jag försöker att fokusera på allt som är bra och positivt
men ibland så tar tankarna andra vägar
och vips så är humöret på väg ner.
 
Det är inte jätte ofta det händer men den del människor
har den effekten på mig. De liksom suger energi från mig
istället för att ge energi. Vi har alltid ett val hur vi ska förhålla oss
men det är så lätt att säga men mycket svårare att efterleva.
Varje människa har en ryggsäck med en massa
händelser som präglat dem och arv och miljö har mycket
större påverkan än vad vi tror.
Så det här med att vi alltid har ett val, jovars det stämmer
men jag tycker inte att man kan vara så kategorisk och
säga att det bara är att göra sitt val när känslor och tankar också
har betydelse. Det är inte alltid så lätt!
 
Men något som är positivt och påverkar mig i rätt riktning är ljuset.
Det är ljust när åkte hem från jobbet idag och det kändes
helt fantastiskt. Ännu ett tecken att våren är på väg är att
jag hörde fåglarna sjunga idag på morgonen.
 
Lille Bror har varit på sitt dagläger på handbollen idag och
han skulle sova över hos en kompis i Lund.
Så efter min middagshandling så blev vi vara 3/4 till bords idag.
Men det gör inget när jag vet att han har en rolig stund och trivs.
 
Jag hade lite att pyssla med i köket idag eftersom imorgon kommer
mina fina vänninor på middag och efterrätten skulle tillagas.
 
 
En underbart god chokladkolapaj med lingon på toppen.
När jag var färdig i köket hägrade soffan och den var skön att lägga sig i
och jag slötittade på en gammal film med Julia Roberts (Pelikanfallet).
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina