16 februari 2014

20 års cocktail fest

En skön lördagmorgon och hela familjen samlad.
Det är så mysigt att sitta och prata och timmarna
har en tendens att rinna iväg.
Samtalsämnet hamnade om Stora Syster och hennes pojkväns
äventyr i Köpenhamn.
Underbart roligt!
 
Men sen var det dax för helgens stora aktivitet, att måla om Stora Systers rum
och inhandla lite möbler, först och främst en fåtölj.
Maken och Stora Syster fixade och målade hela eftermiddagen
och under tiden så åkte jag och Lille Bror till Nova Lund.
Nästa vecka så är det dax för Lille Bror att vara med på
Z23 Camp och spela handboll från tidig morgon till sena eftermiddag.
Det ingick en stor ryggsäck med en handboll och en massa
handbollskläder och den skulle hämtas ut på Stadium.
 
Men de att åka till Nova Lund utan att gå i några andra affären
är svårt och det vet Lille Bror om.
Han är väldigt tålmodig och följer med mig runt när jag går runt
och inspektarer och provar.
 
En tur inom JOY och en svart klänning fick följa med mig hem.
Jag har tittar på den några gånger och idag var jag mogen för att köpa den.
 
Och med tanke på kvällens 20 års fest så tänkte jag att kunde vara roligt
att ha en ny svart klänning. Kvällens jubilar var Stora Systes bästa vännina Elly
som hade fest och vi var inbjuda. Det kändes extra roligt att vi fick lov
att vara med och fira. Innan vi begav oss så fick vi äta middag.
Det bjöds på tapas på festen men vi hade inte riktigt koll på i vilken
utsträckning. Men det hade vi inte behövt insåg vi när vi väl var på plats.
Supergott och mycket!

 
Hela gänget samlat och drinkarna var många och goda.
Dagens tema var cocktail party och det blandades alla möjliga sorters drinkar.
Jag provade på 5-6 olika och det är roligt att dricka något annat än öl och vin.
 
När klockan passerade tolvslaget begav vi oss hemåt.
Målningen stod på schemat för morgondagen och även en tur till IKEA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina