16 februari 2014

Vilken fantastisk lagprestation!!!

OS och jag blir helt klistrad framför TV.
Av någon konstig anledning så blir jag helt betagen i alla dess sportmän
som sliter och kämpar och får utdelning för allt sitt slit.
Vilken bragd vårt svenska längdåkningslandslag har gjort!
 
I två dagar har jag suttit klistrad framför TVn och sett först
damerna och herrarna få utdelning för allt sitt slit och vunnit
den bästa av valörer, ett OS-guld, tillsammans med sina lagkamrater.
Helt fantastiskt bra gjort och vilken lycka de utstrålar!

 
Efter herrarnas stafett så begav Stora Syster och jag mig till IKEA
för att inhandla en fåtölj, en ny skrivbordsstol, ett nytt skrivbord,
lite kuddar, någon filt och lite smått och gott.
Maken var hemma och slutförde det sista på rummet.
Och det blev JÄTTE fint!
Mycket bättre än jag hade kunnat föreställa mig.
 
Sedan tog Maken och jag ett ryck och städade överallt.
Jag dammade och han dammsugade - jag undrar - var kommer allt damm ifrån?
Speciellt under trappan, super dammigt hela tiden.
Vi fastnade i en diskussion om vad vi skulle göra med vår trappa.
Den behövs fräschas upp och vi kan inte riktigt bestämma oss för hur.
Jag är lite sugen på att måla den helvit och en ny handledare.
Men med vita steg så syns dammet och smutsen mycket mer.
Och jag är lite osäker på hur den kommer se ut efter några år.
Blir de vita stegen smutsiga och helt plötsligt är den inte vit längre?


Under tiden som vi städade så var Lille Bror var på en Europa Leauge match i handboll.
Innan vi körde och hämtade honom lagade jag Chicken Ticka Masala.
 
 
Ny vecka imorgon igen och jag har redan börjat att planera mina dagar,
både på jobbet och privat.
 
God kväll på er!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag kan intyga att dammet syns VÄLDIGT TYDLIGT på vita trappsteg.
    Inget för Bengtsson - är min åsikt.

    kram
    //Nettan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du känner mig väldigt väl Nettan!
      Frågan är bara vad vi ska göra med den. Den är ju inte så vacker i sitt nuvarande skick...
      Kram tbx

      Radera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina