23 februari 2014

Go'fika

Vilket underbart väder vi har haft idag
Solen har tittat fram lite och temperaturen har varit "vårig"
Nu känns det som våren är väg på riktigt!
Efter en jobbig femmil så styrde jag och Lille Bror till IKEA.
Fåtölj och skrivbord skulle inhandlas.
Och vi var snabba, fram och tillbaka på 1 timme.
Det vankades final i  OS hockeyn mellan Sverige och Kanada
och den ville vi inte missa för allt smör i Småland.

Vi bänkade oss i soffan men efter ett tag så var det inte lika roligt länge
så Lille Bror och jag började montera möbler istället med TVn i bakgrunden.
Färdiga och nöjda med dagens beting unnade vi oss en liten go'fika
och våra fina ungdomar gjorde oss sällskap.


Innan det var dax att ge sig i kast med middagsbestyr så
gick Maken och jag en lång promenad och det kändes bra.
Det har blivit lite för mycket av det goda denna helgen.
Sedvanlig söndagsfilm innan jag somnade.
Lille Bror var nöjd med sitt rum och det kändes bra för mig som mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina