27 februari 2014

Boule Bar i Malmö

Två härliga aktiviteter har förgyllt min dag idag
Zumba på lunchen och kvällen avslutades på Boule Bar i Malmö
Det kan jag leva på i många dagar
Några små pärlor i vardagen som är så viktiga..
 
Att kunna gå iväg på Zumba på lunchen är underbart.
Och vår instruktör är helt fantastisk!
Vilken energi hon skapar och det är super skoj.
Jag längtar redan till nästa vecka.
 
Att sedan kunna avsluta dagen på Boule Bar i Malmö tillsammans
med mina trevliga arbetskamrater ger ännu mer energi.
Vi hade bokat en bana till klockan sex och vi var några minuter tidiga
så vi hann med en öl i baren innan, i allt folkvimlet.
Det var mycket folk en torsdag kväll, såhär i slutet på februari.
 

Efter 90 minuters kastandes med kloten på en grusig bana så var det dax
att sätta oss till bords. En suveränt god tapas buffe dukades upp bestående av
Boeuf Bourgogne, Mandelpotatismos, Picklade grönsaker, Serrano skinka
Pain riche, Tapanade, Musslor i vitvins sås och en massa annat som jag
inte kommer på just nu. Matupplevelsen är enorm och den är värt sitt pris.

Bild från Boule Bars hemsida
Stället är inrett i ett gammalt vagnmuseum och de har verkligen lyckats
med inredningen. Även även alla servitörerna har en fransk utstyrsel med
basker och röd scarves. Efter några timmar vid bordet var det dax att
tacka för sig och bege sig hemåt. Min käre Maken stod utanför och väntade på mig
och jag var ganska slut när jag kom hem.
Sängen kändes skön och visst är det mysigt att få lägga sig
när man har fyllt på energiboosten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina