21 februari 2014

Fredagsmys

Fredag och fredagsmys!
Det är en skön känsla och ännu skönare när
maten redan är mer eller mindre klar.
Inget på agendan för min del utan det är soffläge som gäller.

Fullt ös på jobbet med fullt fokus på att försöka färdigställa
en viss arbetsuppgift. Det har varit veckans beting att få
färdigt alla siffrorna och jag nådde nästan hela vägen fram.
Det gjorde att jag var sist kvar på kontoret av alla
men det var faktiskt inte bara det som var avgörande.
Stora Syster arbetade till halv fem och sedan ska hon hämta mig.

När jag väl kom hem så slog jag mig ner i soffan och streamade
ett avsnitt av Glamour. Jag har följt den serien i 25 år och det
har blivit en del av min vardag att se det.
Ett avsnitt är bara i 20 minuter så det är inget som stör vardagssysslorna
jätte mycket. Resten av min familj tycker jag är helt störd som tittar på det
men jag tycker det är roligt att titta på deras kläder & smycken.


Trots att all mat fanns på plats blev det en kort tur ner till affären
för att inhandla lite snacks och grönsaksdippa.
Idag skulle Stora Syster och hennes pojkvän gå och titta
på Agnes på KB i Malmö. Den konserten hade jag också velat se
men jag ville inte hänga på dem så jag stannade hemma.

Istället blev det två bra filmer på TVn och jag lyckades hålla mig vaken.
Jag vill gärna se en film med en känd skådespelare i annars
kan det liksom kvitta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina