19 februari 2014

Planering av sommar semester

Nu har vi påbörjat att planera för rutten inför sommarens semester.
Det ska bli skoj att komma till Italien.
Jag har bara varit där i tjänsten och aldrig privat.
Några dagar till och sedan är vi i hamn med planeringen.
Det är roligt att ha något att se framemot.

En dag på jobbet som jag gärna glömmer bort.
Istället försöker jag fokusera på det som är roligt.
Idag var Lille Bror hemma när jag kom hem
och det var skönt att få ha honom hemma hela kvällen.
 
Maken och jag gick en lång runda på över 1 hel timme
i småregn och jag blev ganska blöt.
Det upptäckte jag först när jag kom hem eftersom
vi var så inne i vår promenad och samtalet.
 
Efter middagen, som var en uppsjö av rester idag,
så satte vi oss ner och började planera inför sommaren.
Nu har vi en ganska bra grovplanering.
Imorgon får vi påbörja leta efter boende.
Jag tänkte fråga mina italienska kollegor om tips.
 


2 kommentarer:

  1. Åh så mysigt! De skulle jag oxå vilja! Ska bli spännande att höra om!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Förhoppningsvis så blir det i cirka 2 veckor och massor av sol, bad och trevlig sightseeing.
    Kram tbx

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina