18 juli 2013

Viasat Parabol

Idag är det dax att mjukstarta upp semestern.
Några timmars arbete under förmiddagen och sedan håller jag ledigt.
Maken börjar sin semester först på måndag
så jag har någon dag för mig själv och Lille Bror förstås.

Jag var rejält trött när jag vaknade vid sju tiden
och jag masade mig upp ur sängen.
Dagens arbetspass skulle avverkas hemifrån och datorn stod redan
färdig i köket så jag startade upp direkt.

Under förmiddagen hade vi bokat in en installation av en Viasat parabol.
Vi har idag Telia Digital TV och det har fungerat bra men
det tar så mycket "power" av bredbandet och dessutom
så är det mycket dyrare att ha Viasat via Telia.
Så det blir en "winwin" situation.


Parabolen måste sitta riktad mot söder och vi var lite oroliga för det.
Söder på vårt hus vätter mot framsidan på gatan och ha en parabol
ut mot gatan var uteslutet för oss.
Men det finns lösningar för allting, en hög stång och sen var det klappat och klart.
Nu ska vi bara lära oss hur fjärrkontrollen fungerar...

Sen var det dax för mig att gå och bli fin i håret.
Mitt hår växer som ogräs!!!
Och det är svårt att hålla en frisyr när det ska vara kort.
Från en dag till en annan så blir det för långt.
Men fina Maria är så duktig och jag är alltid så nöjd när jag går därifrån.

Till kvällens middag hade vi bjudit in våra kära vänner Nettan och Stewe.
Vi har lite att planera inför kommande helger och dagarna rinner iväg.
Vi startade upp med roquamole och tortillas.
Supergott!

Nettan i högsta hugg med att planera!


God Hallon parfait till efterrätt!


Det blev en tidig kväll.
En del av oss hade en arbetsdag framför sig imorgon
och vi kände oss ganska klara med vår planering.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina