1 juli 2013

Crossfit

Crossfit är den nya populära träningen.
Alla pratar om det och den ena bilden
efter den andra susar förbi på internet
och alla dessa vältränade kroppar.
Det finns kanske hopp även för mig...

Vad är då Crossfit?
Jag googlade ordet och fick fram följande:

Crossfit är en kombination av styrke-och konditionsträning och
bygger på funktionella övningar som utförs under hög intensitet och med konstant variation.
Det är ett slags hybrid av tyngdlyftning, styrkelyft, gymnastik och sprinting och
syftar till att skapa en så komplett och allsidig atlet som möjligt.
I motsats till exempelvis bodybuilding inriktar sig Crossfit på resultat
i form av förbättrade fysiska prestationer och inte på att "skulptera" kroppen.


Jobbigt, jobbigt men värt all mödan och man får en sådan snygg kropp!

Men en sak är säker - Det är SVINJOBBIGT!
Och jag som tar i så jag nästan kräker blir helt utmattad.
Det är kanske inte helt bra med tanke på att jag är totalt otränad.
Men det är säker träning och skaderisken är liten.
Och jag vet om att jag inte dör även om det känns så.
Jag får trösta mig med att det blir bättre.
Det är ju mitt eget fel att jag har tillåtit mig att bli så otränad.
Det är bara att bita ihop och som de alla elitidrottsmän säger
"Get over it - just fucking do it!

Kvällen svepte förbi med lite jordgubbar och grädde och en god kopp espresso.
Lite surfning efter resor.
Vi är sugna på att åka någonstans på höstlovet.
Egypten kanske - låter inte helt fel i mina öron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina