14 juli 2013

Christinehof Slott

Har ni aldrig haft vägarna förbi Christinehof slott
så vill jag gärna göra er lite påminda om
att det ligger en liten Skånsk pärla
utslängd på den skånska slätten.

På pensionat Larsson serverades det frukost vid nio snåret.
Klockan hann bli tolv innan vi begav oss hemåt.
Runtom "knuten" ligger Christinehof Slott,
en riktig pärla med en enorm slottspark.


Slottet är restaurerat i slutet på 1990-talet och öppet för allmänheten.
En mysigt fik med hemmabakat fanns att tillgå.
Mysiga små rum med bord och stolar i olika format.
Sånt gillar jag starkt!


Utställning om slottslivet.


En vacker träkista från 1600-talet.


Vi vandrade runt en bra stund i slottparken och det fanns mycket att titta på,
träd i olika former och små mysiga stugor och bersåer.


Efter ett tag styrde vi hemåt och det var tur att det var Maken som körde.
Jag var supertrött och slockande en liten stund i bilen.
Den lilla tuppluren behövdes för vi hade planerat in en tur till Burlöv Centrum.
Det ekade i kylen och det mesta behövdes fyllas på.

Idag var vi alla fyra till middag och det kändes skönt.
Stora Syster hade varit hemma själv hela helgen
och det var roligt att höra om hennes Togaparty.

Trots min tupplur i bilen var jag slut som hjälte redan vid 10 tiden.
Det kändes skönt att krypa ner i min egna säng
och med vetskapen om att det bara är några få dagar kvar
tills det är semester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina