17 juli 2013

Snörpligt avslut

Vilket fantastiskt fint väder vi har haft idag!
Strålande sol och klarblå himmel
Och jag har tillbringat hela dagen på stranden i Åhus
tillsammans med 1000 tals andra handbollsentusiaster

Det blev en tidig morgon med samling redan halv åtta vid Bollhuset i Lund.
Pojkarna hade fortfarande kudden kvar i ansiktet
men efter ett tag var de i full gång och stojade runt och skrattade.

För mig var det premiär på Åhus Beachhandboll och jag blev glatt överraskad.
Vilken arrangemang!!!

Dagen första match för Lille Brors del gick av stapeln
på Centre Court och vi supportrar bänkade i solen.
Ja, vi vågade det eftersom det var morgonsol och solen var inte så brännande, ännu.


Timmarna tickade på och det gjorde även matcherna.
De spelade övertygande och de lyckades vinna alla matcherna i gruppspelet.


Jag var klok nog att försöka hålla mig skuggan hela dagen.
Jag ville inte utsätta mig för risken att bränna mig.
Jag fick sol så det räckte i alla fall.
Värre var det för pojkarna, spela handboll i 25-30 graders värme
tar hårt på krafterna och det gällde att fylla på ordentligt med vatten.


Maken körde upp hela vägen till Åhus för att titta på finalspelet
men dessvärre så förlorade de just den matchen.
De var så besvikna hela gänget.
Gå obesegrade genom gruppspelet och så förlorar
de matchen när det verkligen gäller att vinna.


Det var en ledsen och besviken Lille Bror
men det går över och morgon är en ny dag.

Vi stannade kvar en stund till innan vi begav oss hemåt.
Trötta och solbrända anlände vi hem strax efter 10 på kvällen.

Nu är det semester som gäller och det ska bli skönt att bara få
vara ledig och ta dagen som den kommer.
Vi har inget planerat, som en helt oskriven bok
och tjusningen är att bara kunna göra det som faller oss in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina