19 juli 2013

Sjöbo Marknad

Inget speciellt på agendan idag
Vi kan hitta på vad vill, Lille Bror och jag
Stora Syster och Maken har arbetat hela långa dagen
och jag har njutit av ledighet och sommar.

Frukost i uterummet - fil, müsli och jordgubbar.
Varför ge upp ett vinnande koncept?
Lite allmänt småpyssel och sedan bestämde vi oss
för att åka till Sjöbo och gå på marknad.

Det är några år sedan vi var iväg på marknad.
Jag är inte så super förtjust i marknader.
Oftast är det samma saker som finns i de olika stånden
och det som säljs är inget som tilltalar mig.


Tiden sprang iväg fort och vi började känna oss hungriga.
Ungerska Langos blev dagens lunch och jag tog en med räkor.


Vi hittade en passade T-shirt till Maken...


Till efterrätt blev det lite brända mandlar


Vi vandrade upp och ner i gångarna och efter ett tag kände vi oss nöjda.


Vi köpte även med oss lite gräddbullar som vi tänkte ha till kvällskaffet.
Eftermiddagen tillbringade jag i trädgården på en solstol.
Det gäller att bättra på solbrännan lite.
Jag kan inte skryta med någon solbränna precis.
Det ligger inte för mig att ligga och pressa men det är fint att ha lite färg.

Maken har påbörjat sin semester idag men han är inte riktigt kry.
En 10 dagars penicillin kur ligger framför honom så han intog soffläget.

Nu har kaffet runnit ner och nu väntar färska gräddbullar.

1 kommentar:

  1. Skönt och inte ha någe planerat!
    Själv jobbar jag för fullt, får vänta på min nästa semester :)

    Har inte bloggat så mycket på sistone men försöker lite nu igen.
    Ha en skön helg! Kram

    PS:Krya på mannen

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina