30 juli 2013

Slush Ice

Skönt med lugnet
Jag kan lätt vänja mig vid detta, utan problem.
Dagarna passerar förbi och vi gör precis det som faller oss in.

I morse när jag vaknade så hörde jag regnet smattra mot fönsterblecket.
I samma stund var jag glad över att jag hade tackat nej
till Lenas erbjudande om att följa med henne till Pude Badsjö och simma.
Det hade inte varit lika skönt som igår 
när solen strålade och vattnet var full av klitter.

Stora Syster kände sig fortfarande dålig och vi slumrade till
i våra sängar ända fram till halv tio och frukost blev först vi elva tiden.
Detta är semester för mig, bara ta det lugnt och ingen stress.

Maken och jag begav oss ut på en lång promenad och under
tiden sprack solen fram och det blev ordentligt varmt.
Sedan blev det lunch och sedan blev jag "fattig" igen.
Dax att betala alla räkningarna så nu är det fritt fram ännu en månad!

Middag och sedan har jag varit på Body Balance.
Kroppen får sig en rejäl genomkörare med stretching
och jag är en stor "fan" av just stretching.


Nu ikväll har jag, istället för kaffe, druckit en slush ice.
Vi har köpt några bägare som vi tillverkar slush ice med.
Jag måste erkänna att först var jag lite skeptisk mot
att de skulle fungera men även jag är överbevisad.

In i frysen några timmar,
sedan tar du ut bägare,
fyller på med vätska,
 sedan "masserar" du bägaren
och vips så har du en slush ice på några minuter.
Jag brukar ta fun light saft och det blir hur läskande som helst.

Perfekt såhär en varm sommarkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina