24 juli 2013

EM fotboll, Semifinal

Solen är en ständig följeslagare
och det är alldeles underbar varmt och skönt.
Jag har dock en förkärlek till skuggan och
det är ofta så att jag placerar mig där.

Min dag inleds med ett Tabata pass.
Jag hade ingen aning om vad det var för något så igår kväll
satt jag och gugglade lite på You Tube för att få fram någon information.
Och det var precis så jobbigt som You Tube filmerna påstod.
Det är en högintensiv och hög fettförbrännande träning.
Du jobbet intensivt i 20 sekunder för att sedan vila i 10 sekunder, i 8 intervaller
Och så håller du på i 30 minuter.
Men det är skönt efteråt.

Dagen har fortsatt i IT spåret och nu har vi lite mer koll på
vad vi vill ha och vad vi behöver.
Varken jag eller Maken har något intresse av IT och dess teknik
och då blir det därefter.
Det ska bara fungera...

Framåt sex snåret dök våra lika fotbolls tokiga vänner upp
och vi skålade i champagne, för en eventuell seger.
Om de svenska damerna nu skulle förlora
dagens semifinal så har vi i alla fall fått smaka lite av segerns sötma.


Det är skönt att sitta ute utan tak så vi hade flyttat ut vårt matbord i trädgården.


Trogna supporters!


Våra fotbollstokiga döttrar håller på damerna och
båda har en dröm om att en gång kunna få spela på den nivån.
Det gäller att ha drömmar och vem vet, en dag kanske de går i uppfyllelse!


Lagom till matchstart bänkade vi oss i soffan och
allehanda gotter dukades fram.


Jag hade bakat supergoda muffins.
Äpple och kanelsmak och de var toppade med smulpaj,
En alldeles egen äpplesmupaj i lagom portionsform.


Dessvärre så förlorade våra duktiga, svenska tjejer mot lagmaskinen Tyskland.
De rullade stora tårar utmed tjejernas kinder och det kändes inte rättvist.
Men så är det i fotboll,
det spelar ingen roll hur duktig du är på att skjuta och passa runt bollen.
Bollen måste i mål för att det ska räknas och gör den inte det så förlorar du.
Så enkelt är det!

Men nu håller vi tummarna för någon av våra nordiska grannar i finalen på söndag!

2 kommentarer:

  1. Nog tycker jag en av grabbarna liknar Magnus Nilsson, en klasskamrat till mig!! Världen är liten!
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så är det Carin!
      Våra döttrar har spelat fotboll tillsammans i många, många år.Kram

      Radera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina