12 juli 2013

Bröllopsdag

I år har vi varit gifta i 16 år.
Det är lång tid och jag är stolt över att kunna säga att
jag har varit i gift så länge.
Sen lägger vi till tiden innan giftermålet så är vi upp 26 år.
Det är mäktigt!


Egentligen så är det bröllopsdag i morgon men eftersom vi ska iväg till Juleboda
hela helgen så firade vi idag istället.
Och det spelar ingen roll.
Vi startade upp vår fredag med champagne och jordgubbar i trädgården
och min käre Make hade köpt ett jätte fint halsband till mig.
Det var väldigt oväntat och jag blev jätte, jätte glad.

Maken hade också fått i uppdrag att boka in en restaurang och han hade hållit det hemligt.
Lite spännande!
Vi hade "hyrt" in Stora Syster som chaufför och vi styrde mot Lund och Stadsparkscafeét.
Ett mysigt ställe med stadsparken i Lund just runt om hörnet.

Liten men naggande god meny!


Dagens rätt för mig, grillad hamburgare med surdegsbröd, ädelostkräm och bacon.
Underbart god!


Jag njuter av solen och sällskapet.
Skål!


Annorlunda installation precis bredvid restaurangen.
Ser ut som om de svajar i vinden.

Vi körde hem mätta och belåtna.
Kaffet tog vi hemma i loungen eftersom Stora Syster skulle iväg på fest.

Det är mysigt att kunna umgås hela familjen tillsammans
och det gäller att passa på att hela tiden att förgylla vardagen.
De är dessa händelser som skapar krydda i tillvaron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina