3 juli 2013

Högvinst

Idag när jag kom hem från jobbet
så låg där ett litet paket i brevlådan.
Jag kunde gissa mig till vad det var för något
och min gissning stämde - ett fint halsband från JOY!

God kväll!

Nu sitter jag här i soffan med min laptop och
tittar på SVTs  populära program historieätarna.
Har ni inte sett programmet förut så bänka dig gärna framför TVn.
Ett roligt och samtidigt lärorikt historieprogram berättat ur matens perspektiv.

Idag har vi skrattat mycket på jobbet - helt underbart roligt!
När Stora Syster kom och "hämtade" mig så ville hon köra på REA
och se ifall hon kunde hitta någon fin blus från Odd Molly.
Men jaktlyckan var misslyckad.
Inget fint till henne men jag hittade en fin morgonrock från Vera Velour.
Den var nedsatt med 50% och jätte fin.
Men just nu kände jag att det inte fanns utrymme så
jag hängde tillbaka den på galgen igen.
Finns den kvar när jag får lön så slår jag till.
Är den borta då så är det inte menat att jag ska ha den.

När jag kom hem öppnade jag min vinst från JOY.
För någon vecka sedan gillade jag en bild på JOYS Facebooks sida
och för en gångs skulle så vann jag - ett fint halsband.
Tack så mycket!
Det kommer att komma väl till pass.


När jag hade smält min glädje över vinsten var det dax för dagens träning.
Tillsammans med Syster Yster skulle vi träna Body Pump.
Det börjar gå lite bättre och jag kan lägga på lite vikter.

Efter träningen blev det middag på tu man hand.
En supergod pastsallad med kräftor och räkor, samma som vi bjöd
våra gäster på Stora Systers studentfest.


Jag har lite längtan efter att få prata och krama om Lille Bror.
Jag får nöja mig med att veta statusen på matcherna.
Han har ingen telefon med sig så att skicka något SMS
eller ringa ett kort samtal fungerar inte.

Men vi ska åka till Göteborg till helgen så jag får "bärga" mig tills dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina