21 juli 2013

Falsterbo Strandbad

Skånes stränder är helt fantastiska!
Vita sanddyner, blått hav och små söta "strandhoddor"
Inte ett moln i sikte och solen strålade som aldrig för!

Vi sov länge och innan vi kom iväg till stranden
var klockan över elva.
Men det gör inte mig något, 3-4 timmar brukar räcka.
Vår ljusa hud brukar inte tåla mer än så.
Vi styrde bilen ner mot "Näset" och hoppades på att det inte skulle vara något bilkö.

Förr i tiden när vi var små kunde man sitta i flera timmar i bilkö
men det har blivit mycket bättre eftersom de har breddat vägen.
Trots detta så var det lite bilkö och vi svängde ner i villa kvarteren
och ställde bilen där och traskade ner till havet.


Jag inviger min nya bikini från Sloggi.


Stora Syster är brun som en pepparkaka!


Tidningen visade att de skulle vara 20 grader i vattnet
men det var bara 10 grader!!!
Och jag doppade mig, innan jag visste att det var så kallt.
Det var så fötterna domnade bort.


Matsäck hör till och idag hade vi även tagit med oss lite vattenmelon.
Det svalkade skönt i värmen!


Efter några timmar såg packade vi ihop och körde hem.
En liten "powernap" i loungen innan det var dax för middag och "Pulled Pork".
Det var supergott och alla blev nöjda och belåtna.

Imorgon så börjar semestern på riktigt.
Stora Syster ska arbeta och vi ska slappa!
SKÖNT!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina