16 juli 2013

Dag i lugnets tecken

Måndagens träning har satt sina spår.
Mina lår känns som stora trästockar.
Men det kommer att göra skillnad i längden.

Godmorgon fina du
Hur har du det?

God frukost startar min dag
Hemmagjord musli och jordgubbar - jag kan leva på det!
Det är så underbart gott!
Jobbet är ganska lugnt. Jag kämpar med min mail inbox.
Nu är jag nere i 40 olästa mail.
Och jag har en arbetsdag kvar innan semester
så det finns hopp att jag kan gå som planerat.


Annars har jag mest tillbringat kvällen i soffan och tagit emot en massa SMS
från Lille Bror som är i Åhus och spelar beachhandboll.
Och det går bra för dem och han är nöjd och glad.

Jag gjorde ett avbrott från soffan och begav mig till träningen.
Idag skulle jag pröva på Yoga för första gången i mitt liv.
Dagens träning hade fokus på höften och
det kan inte bli mer mitt i prick för mig.
Det var precis det jag behövde!
Och jag blev verkligen Yoga frälst.
Det gör gott för en stel kropp som min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina