13 juli 2013

Minisemester i Juleboda

En helg tillsammans med goda vänner,
det säger jag aldrig nej till.
Fyra familjer som träffas några gånger om året för att umgås,
äta gott och roa oss bäst vi kan.
Idag tog vi bilen till Österlen och familjen Larssons sommarstuga!
Underbart mysigt och vi hade vädret på vår sida.

Jag startade upp min lördags morgon med ett spinning pass.
Hur mycket jag än försöker och vill så är jag ingen morgon människa.
Det går på ren urvilja att ta bege sig och kunna träna.
Men känslan efteråt är "wünderbar" och att köpa gott
surdegsbröd på vägen hem är ett extra plus.
Frukost och myssamtal i över en timme.
Bra start på helgen!

Efter någon timme begav vi oss iväg till Österlen och Juleboda.
Vi körde över böljande vägar och njöt av vägen innan vi var framme.
Skåne är vackert med sina vidder
Riktig semesterfika serverades vid ankomst. 

God paj sitter aldrig fel!


Pojkarna bytade snabbt om till badbyxor och intog poolen.
Vattnet var över 20 grader och det räckte för dem
men det måste allt vara lite varmare för att jag ska bada...


Efter fikan gick vi ner till stranden.
Det är en av de vackraste stränderna runt Skånes kust, kritvit sand.
Enda nackdelen är att vattnet är inte speciellt varmt.
Idag gick temperaturen upp till strax under 20 strecket.

Sommarklädda tjejer!


Badkillen Lille Bror!
Han badar i alla väder och temperaturer, inte rädd för något.


 Det blev några timmar vid stranden och middag serverades vid stugan.

Cider till fördrink.
Häftigt färg!


Skratt och seriösa samtal avlöste varandra och framåt tolvsnåret
begav vi oss ner till stranden för att elda lite
i Röshults vedkorg.

Pojkarna var väldigt fascinerade av elden.


Trots att vi var ganska mätta så finns det alltid plats för en korv
framåt småtimmarna tillsammans med ljudet av havets brus.
 

Efter en hel dags roligheter så var vi ganska trötta när vi kom tillbaka från
stranden och vi bäddade ner oss i varsin säng.

Detta är en dag som jag kommer ta med mig länge.
Mumma för själen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina