3 augusti 2012

Stundande Helg

Denna vecka har varit en skön och långsam vecka.
Frukost har blivit brunch och tempot har varit precis lagom långsamt.
Semester tvätten är borta och Maken har påbörjat lite sommar projekt.
Jag har mest varit en positiv åskådare.
 Stora Syster fick sin lön och ville naturligtvis shoppa lite och det ställer jag upp på.
En sväng till Burlöv Center och trots att jag inte "skulle" handla något så fick några påsar följa med hem.
Jag har även tillbringat några timmar framför TV och hejat på alla duktiga idrottare
i sin kamp om att göra sitt bästa i OS.
Några simpass på badet har brutit av TV tittandet och även en slöfock som jag har motionerat lite.
Mina knän är fortfarande inte bra och simning belastar inte så mycket så då får det passa just nu.
Kvällarna har varit ljumma och vi har kunnat sitta utomhus och äta mat.
Ännu bättre är det att vara bortbjuden och slippa laga mat.
Idag är första dagen som jag ställer mig vid kastrullerna och "kockar" lite.
Och det kommer bara bli lite korvar och sallad som står på menyn.
Enkelt och smidigt!

Ikväll simmar "Tessan" semifinal, 50 frisim.
Jag hoppas verkligen att det går vägen för henne.
Det är hon väl värd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina