15 augusti 2012

Kvällsdopp på Långa Bryggan

Avslutar en arbetsdag i Bjärred och med ett dopp i Öresund vid Långa Bryggan.
Solen skiner från en klarblå himmel och det är många människor som har tänkt precis som vi.
Det är ju ingen super värme i vattnet men vikingar som vi är så doppar vi oss.
Brrrr, det är kallt och jag är verkligen en badkruka.
Men känsla av att vara viktlös i vattnet och bara flyta runt är underbar.
Brygga ut till "vattnet" är otroligt lång.
Den måste vara minst 200 meter.
Längst ut finns ett fint kallbadhus som har öppet året runt-
 Turning Torso och Öresundsbron skymtar i bakgrunden.
Efter ett tag är vi alla i vattnet och simmar runt.
Det kändes uppfriskande och skönt.
Avslutning på kvällen i Bjärred blev en mjukglass, mums vad gott det är!
Och topping därtill, nötkross är min favvo.
De är dessa stunder som förgyller vardagen och jag älskar att min familj vill följa med.

- Posted from my iPhone

1 kommentar:

  1. Vilka härliga bilder men de ser lite kallt ut :)
    Jag är en riktig badkruka, vill gärna ha +25.
    Kramis

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina