10 augusti 2012

Mys med kanelbullar

Idag vaknade jag 8:38, igen.
Det har varit exakt samma klockslag tre dagar i rad nu.
Det är nästan som ett omen, att någon vill berätta något för mig.
Är ni vidskepliga?
Egentligen är jag inte det men ni måste hålla med om att det är lite konstigt.

Idag har jag haft noll knop, bara tagit det lugnt och vilat mig.
Gårdagens manöver i uterummet var inte det bästa för mig. Ryggen säger ifrån.
Men vad passar bättre en dag som idag än att baka kanelbullar.
Jag har ett recept som ger otroligt saftiga bullar.
Smöret ska inte smältas utan blandas ner i degspadet.
Prova det!
Jag lovar, du kommer att älska dem


En av mina vackar orkidéer blommar för fullt just nu!
Det är lika roligt varje gång som jag ser att det börjar komma knoppar.
Jag pysslar om dem men knapphändigt med vatten.
Jag vet aldrig hur blomman ser ut.
Det får bli en överraskning.

Nu på eftermiddagen tog jag en bok och tände lite ljus.
Det kändes konstigt att skriva det såhär i semester tider.
Men det blev så mörkt när himlen öppnade sig och det kom världens regnskur så det var OK.
Ljusstakarna kommer från Modesto och är just nu på REA

Jag håller på och laddar inför herrarnas OS semifinal i handboll.
Det ska bli så spännande!!!
För deras skull så hoppas jag att det blir en finalplats.

4 kommentarer:

  1. Jippi vi är i final :)
    Kul att jag kunde sporra dig till att baka. Kanel bullarna ser mumsiga ut. Nu ska vi ta en hundis promenad och lugna nerverna. Hua mig!!!!!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  2. Kanelbullar... finns det något godare!

    Tända lite stearinljus har jag också börjat göra ibland på kvällarna. Tycker det är hemtrevligt, visst?

    Ha en fin söndag! Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt med kanelbullsbak, det inte bara smakar bra det doftar så gott oxå.

    SvaraRadera
  4. Jag är vidskeplig och tror att det mesta har någon mening.
    Bullarna ser väldigt smaskiga ut!
    Jag gillar dina ljusstakar!

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina