31 augusti 2012

Årets Trally

Vilken trevlig kväll vi fick och vilket fantastiskt väder vi hade!
Jag måste erkänna att det kändes lite oroligt under förmiddagen
men kvällen blev precis lagom varm och skön.
Årets Trally var inplanerat och under eftermiddagen fylldes
parkeringsplatsen med mini bussar och stämningen skruvades upp på alla som skulle vara med.
Först vid halv fem tiden fick vi ut vårt material dvs matsäck och vägbeskrivning.
Vägbeskrivning liknar inte någon annan karta och det är otroligt lätt att hamna fel.
Glada och förväntansfulla tjejer
Taggade till 1000 och vill inget annat än att påbörja resan och tävlingen
 Vår chaufför Margaretha. Det känns väldigt tryggt att ha henne vid ratten.
Vägen går längs den skånska landsbydgen och vi hamnade på vägar som ingen av oss tidigare kört på.
Det är det som är tjusningen!
Om någon hade släppt av mig där hade jag aldrig hittat hem.
Några timmar efter avfärd stannar vi och fikar.
Efter mycket backandes och vändandes på vägen så var vi äntligen framme.
Klockan var halv tio och det mörkt och det var svårt att se ordentligt men i år lyckade vi hitta utan att behöva ringa och fråga vart vi skulle.
Platsen för årets festligheter var Bosjökloster, som ligger mitt i Skåne.
Mat, dryck och prisutdelning.
Det ekipage som svarat rätt på alla frågor vinner och det var inte... vi som vann.
Då får man nog vara mer "på hugget" och inte snacka så mycket.
Efter lite dans och mingel så var det dax att bege sig hemåt. 
Ännu ett trevligt Trally har passerat och jag ser redan fram emot nästa år.

1 kommentar:

  1. Grattis till er!
    Härligt och gäng och härliga bilder!
    Kram

    PS: kunde inte lyssna på låten men jag tro jag vet vilken de är och den är braaaa

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina