19 augusti 2012

Soliga Ven

En semester dag på Ven i strålande solsken!
Det är livet på en pinne.
Har ni inte haft turen förbi Ven så passa på tillfälle ges.
Det är väl värt ett besök.

Tre familjer som har träffats sedan våra pojkar föddes har tillbringat en av årets varmaste dagar
på ön Ven. Ven ligger i Öresund mellan Sverige och Danmark och är en otroligt mysig och backig ö.
Med dagens värme så skapar det nästan lite medelhavskänsla.
 Båten från Landskrona var fylld med cykelfantaster.
Lilla Siri var också med och vi hyrde en speciell hundvagn till henne.
 Alla cyklar runt på gula Monark cyklar.
 Det blir några vatten,- och utsikts stopp längs vägen.
 Framme på andra sidan ö och vi dukar fram våra medhavda picknick korgar.
Det är alltid roligt att se vad alla andra har med sig och vi köpslår och bytar runt så alla blir nöjda.
 Utsikten är underbar!
 Stopp i skuggan och vi fyller på vätskan.
 Solen är stark och vi blir så varma.
Havet är lockande och ett dopp är aldrig fel.
 Stora Syster fegar lite med badet och jag måste erkänna att det gjorde jag med.

Jag är så nöjd med min dag i solen och tillsammans med goda vänner.
Nu har vi ätit upp de sista räkorna från igår och kaffe är på G.

Imorgon är det "back to work" och det ska bli skoj.

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag , fina bilder ! Jag har aldrig varit på Ven och ändå har vi inte så många mil till Landskrona , får nog ta en tur dit !

    SvaraRadera
  2. Jag var faktiskt på Ven för över 20 år sen. Tyvärr var jag upptagen med att "söka jobb" som au-pair och glömde kolla på själva ön. Men jag har varit där... ;-)
    Valde sen en annan familj nere i Tyskland och där är jag ju kvar ännu.
    Ha en skön vecka!

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina