27 augusti 2012

Skrylle promenad

Ny vecka med nya utmaningar!
Visst är det så att måndagar upplevs som tröttare än andra mornar.
Helgen avlöper fort med mycket inplanerat så jag hinner inte vila.
Jag är en tids optimist och med en vilja att hinna med mycket, alldeles för mycket enligt många.
Så det planeras in både det ena och det andra men som vanligt hinns inte allt med.
Jag blir så trött på mig själv - att jag aldrig lär mig.
Men det bubblar inom mig och jag har kommit på att jag måste göra mig av med lite överskotts energi.

Telefonen är ett perfekt hjälpmedel när du vill nå ut till några vänner samtidigt.
Lite knapptryckningar och svish så är det skickat ett SMS.
Jag påbörjar middagen och "pling" säger det - en vänninna har nappat på mitt motions förslag.
Skryllegården nästa!
Längst fram är målet - 5 km är avverkat (en gammal bild från i våras)
Men nu hör det till saken att jag är såå mycket sämre rustad för en promenad i Skrylle än min bättre tränade vän.
Jag får minnsan ligga i för att hinna med i hennes tempo och jag pustar och stånkar som en gammal pensionär.
Hur gammal är jag egentligen? Det känns mer som 60 än 40...
Men ska jag ge upp - nej, icke sa nicke.
Det kommer blir fler turer till Skrylle med en förhoppning att det ska bli bättre och bättre.

Min plan att gå och lägga mig i tid krossades.
Stora Syster behövde prata lite om livets linda och klockan hann bli över midnatt
innan vi släckte lampan.
Sova får jag göra när jag blir gammal.
Eller hur var det nu?
Var jag 60 eller vad det 40????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina