13 augusti 2012

Back in business

Idag var det dax igen!
Jobbet väntade efter fyra veckors lång och skön semester.
Jag hade gärna haft en vecka till och fixat lite saker som jag inte hunnit med.
Av någon anledning så blir jag aldrig färdig med mina "beting".
Är det för jag är en tidsoptimist eller jag helt enkelt är för lat
och inte får tummen loss och göra det som jag vill?
Men vi har haft många sköna dagar med lite av varje och jag är nöjd.
Jag försöker leva lite hela tiden utan att längta ihjäl mig till semestern.
Det finns ju mer av året som jag kan se fram emot.

Det kändes ändå skönt att komma tillbaka till jobbet idag.
Mailen hade jag "betat" av lite då och då under ledigheten.
Det finns både fördelar och nackdelar med det men jag ser mest fördelar.
Det blir inte lika trögt att starta upp igen.
Nu är det lite förberedelser inför skolstart.
Det behövs gå igenom lite kläder och annat smått och gott.
Efter mitt lilla simpass så har Lille Bror och jag börjat städa lite på hans rum
och rensat ut lite "bebis saker" som han uttrycker det.

Det känns bra att få lite koll inför skolan och hösten
så jag kan skriva mina listor... (jag älskar listor)
Är ni listpersoner?

1 kommentar:

  1. Jag är ingen listperson men i bland undrar jag om jag inte borde ..,,

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina