28 augusti 2012

Nya möten

Nu är budget arbetet i full gång!
Siffrorna vrids och vänds fram och tillbaka och vi prövar alla möjliga sätt att få fram det bästa resultatet.
Men nu är det så att vi bor i ett SEK land och resten av Europa bor i ett EUR land.
Hur mycket vi än försöker så är där en valuta kurs effekt som ger oönskade resultat. Puh!
Men jag tycker det är roligt att fixa och trixa och det bästa av allt är att det är ett precis lagom arbets tempo.
Att kunna gå hem och känna sig nöjd med min dag känns skönt.
Det jag inte hann idag får jag helt enkelt göra imorgon.

Middags mat är ett kärt besvär.
Jag måste erkänna att jag är lite petig med vad som serveras till middag.
Det är väldigt, väldigt sällan några halv,- eller hel fabrikat här hemma.
Och det ställer naturligtvis lite krav på mig.
Först och främst så tycker jag det är fantastiskt mycket godare att äta mat som är lagad från grunden.
Dessutom så är jag emot allt det här med E-tillsatser och konserverings medel.
Jag försöker äta så ren mat som möjligt.
Och eftersom det är jag som ställer dessa höga krav så kan det ibland vara svårt för resten av familjen att leva upp till.
Ja, då blir det helt enkelt jag som drar det kortaste strået.
Men det gäller att vara smart och ibland smäller det till (tro det eller ej).
Igår hade jag lagat köttbullar till ett helt kompani, kokat potatis så det blev över och god sås.
Perfekt idag när vi alla skulle iväg på olika håll. 
Fram med tallrikar och bara värma. Lika gott idag som igår!
Det är min melodi många gånger - storkok så det räcker till dagen efter.
Ja, jag vet att det kan vara lite tråkigt att äta samma mat två dagar i rad men så får det bli.

Nu är jag hemkommen från årets första föräldrar möte.
Lille Bror har börjat på ny skola, i en ny klass och nya lärare.
Dagen snackis är datorerna som eleverna ska få.
I över 1 1/2 timme pratadesom upplägget och alla fick ställa frågor men det finns inte svar på allting.
Det får lösa sig efter hand, svårare än så är det inte.

Kvällen avrundas med lite fika med Stora Syster.
Jag hade inte sett henne på hela dagen.
Ibland blir min abstinens för stor och jag bara vill vara till hands och finnas där.
Livet är inte alltid så lätt och i svåra stunder behöver de unga människorna
vägledning som tar dem framåt i livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina