14 augusti 2012

Sorgens dag

God kväll på er kära läsare!
Hur har ni det såhär i sensommaren?

Idag har jag varit ledig, igen.
Inget roligt alls utan en begravning.
Min faster gick bort hastigt för några veckor sedan och idag var det dax för oss att ta farväl.

Usch, jag gillar det inte alls.
Kistan står där längst fram i kyrkan och alla förtvivlade människor som är utom sig av sorg.
Men på något konstigt vis så känns det ändå så befriande när begravningen är över.
Att få lov att ta farväl
Att få lov att säga några personliga ord
Att få lov att gråta tillsammans
Det känns skönt efteråt och jag tillbringade eftermiddagen tillsammans med min mor och Syster Yster.

Efter en emotionell urladdning är det aldrig fel med motion och kvällens simpass gick bättre än förut.
Det går lite fortare nu och jag kan känna styrkan komma tillbaka i benen.

Just nu är hela övervåningen full av tonårstjejer.
De har bäddat med madrasser och laddat med godis.
Det är filmtajm!!!
Jag kan komma ihåg den känslan av att ha sommarlov
Hänga tillsammans med kompisar och bara titta på film hela natten.
Så underbart mysigt och jag unnar verkligen dem det.
Snart börjar skolan igen och allvaret.
Sista året på gymnasiet - det blir tufft!
Mycket krav och mycket arbete som ska presteras.

2 kommentarer:

  1. Ja begravningar är inge kul alls, mycket tårar :(

    Nu har jag bara två timmar kvar på min jobbnatt sen har jag en veckas semester, så skönt! :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du njöt av resten av din lediga dagen trots att den började med begravning. Begravningar är aldrig roliga men jag tycker att det kan kännas skönt när de är över och man tagit farväl eller gjort ett avslut. Här har höstdimman lagt sig över sjön på morgonen för att sedan lätta och det blir soliga och fina dagar med lite hög kall luft = skolstart.

    Önskar dig en fin onsdag!

    Kram Eva-Lis & Zaga

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina