29 augusti 2012

Pigg och glad

Vilket underbart väder vi har haft idag!
Rena sommarvärmen!
Blir ni också mycket piggare av solen och värmen?
Det är klockrent för mig och med de orden fasar jag lite för hösten och mörkret.
Ja, kanske inte inför de klara och krispiga höst dagarna utan de dagar som är gråa och fuktiga.
Jag måste se till och skapa energi dessa dagar.
Jag vill inte bli höst deppig - inget roligt alls att hamna i den situationen.

Idag har det varit en helt vanlig onsdag.
Lille Bror har påbörjat sin målvaktsträning och eftersom det var första gången så var jag med som supporter.
En timmes övnings körning med Stora Syster.
Middag (som bara 2/4 av familjen åt). Vi andra var varken sugna eller hungriga.
Perfekt inför morgondagen, då slipper jag laga middag och det blir buffé (som vi så fint kallar det i vår familj).
Räkningar är betalade, alldeles för dyrt, igen. Måste göra något åt alla dessa kostnader.
Dra in på värmen och tvätta mindre kanske...
Dra på sig ylle koftan och gå med skitiga kläder.
Nja, kanske inte riktigt min melodi.
Det är bara och betala och se glad ut - what to do? Nothing!

Nu ska jag gå och pussa på min Make.
Han ska åka till Stockholm imorgon och kommer hem först på lördag eftermiddag.
Vissa har det bra!
Puss och kram på er alla i cyper space :-)

1 kommentar:

  1. Ja du solen satt fint idag synd bara att jag kånkade på tjockaste jackan - häromdagen frös jag som attan - så det är lite svårt väder nu. Skönt att din blogg inte var låst nu, har för mig att jag var in förut så kom jag inte vidare eller så gjorde jag nåt fel. Nu ska jag i alla fall starta på ny kula med bloggandet - så du är välkommen att kika in på min nya adress.
    Kram Ullis

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina