25 augusti 2012

Kräftskiva

Idag är det dax att gå på årets första kräftskiva och förmodligen den enda.
Jaha, vad ska jag ha på mig???
Det är det vanliga dilemmat som uppenbarar sig.
Inga kläder i garderoben känns roliga och jag har ingen inspiration att införskaffa något nytt.
Det kommer ju inte som en överraskning att vi ska gå bort och jag har faktiskt haft några veckor på mig att känna mig nöjd med kvällens "outfit".

Tur att det finns många köpcentrum i närheten och jag sätter mig i bilen och far iväg i all hast.
Det blev inga klädkassar utan istället en massa matkassar.
Det behövdes i och för sig det med men kanske inte syftet.
Jaja, någon gammal trasa får väl duga.
Men innan festen går av stapeln hinner jag "pressa" in vara med Lille Bror på "Kiffa dagen"
och avverka ett simpass på 1000 meter.
Vi anländer som sista gäster till festen, trots att vi bor närmast.
Så är vardagen för en tidsoptimist...
Det blev en trevlig tillställning och vädret var på vår sida.
Värdinnan är fantastiskt duktig på att laga mat och allting smakade alldeles förträfligt!!!
Vi avslutade kvällen i "lagom" tid med tanke på att det var fotbolls matcher dagen efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina