15 maj 2010

Rensning

Varför samlar man på en massa gamla saker? Under veckan som har gått så har jag tvättat en massa dukar och nu idag har jag stått och strykit dem (men det var inte mycket roligare fastän jag hade ett Cath Kidston stryköverdrag...) och samtidigt passade jag på att rensa i mitt linne skåp. Nu har jag en hel hög med massa gamla dukar och gardiner som åker på tippen. Varför samlar man på en massa gamla saker? Speciellt gardiner? När man köper nya gör man det för de gamla är "fula" och då vill man inte hänga upp dem igen så kan någon förklara för mig varför man då lägger in dem i garderoben igen...?
Helt plötsligt fick tre hyllplan tomma i linneskåpet och det känns skönt. Jag ska strax bege mig ner till fotbollsplanen för Emma ska spela F16. Anton är i Höllviken och just nu spelar de en placeringsmatch om 25-26 plats. Det har slutat regna och jag är nöjd och glad med dagen.

2 kommentarer:

  1. Jag fick ihop tre sopsäckar med gamla dukar, gardiner mm som åkte till soptippen i höstas. Som ett ok som föll från mina axlar. Har ingen aning om varför man sparar på saker man inte använder men det känns så skönt när man rensat :D

    SvaraRadera
  2. Är dukarna och gardinerna kvar eller har dom redan hamnat på tippen?
    Mamma syr nämligen väskor och säljer på torget i Lund.
    Hon kan kanske ha glädje av dina gamla tyger!

    Hej hopp!
    //Nettan

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina