4 maj 2010

Nya naglar

Åh, vad det är roligt på mitt nya jobb! Förbättringsaktiviteter och struktur hela tiden. Det är precis det som jag tycker är roligt, att utreda saker som inte fungerar riktigt som de ska och sedan sätta upp en process för hur det ska fungera och sedan implementera den. Denna vecka känner jag att det har börjat komma igång lite med arbetsuppgifterna som är ålagda mig.
Dagens misson var Polisen i Lund och skaffa pass till barnen. De fixade själv att ta bussen till Lund och jag mötte upp på stationen. Passfoto - det är inga skönhetsfotografier. Man får inte le utan ska se allvarlig ut. På en skala på 1-10, hur snygg blir man då? Men egentligen, vem bryr sig?

Jag har även reklamerat mina "naglar" som jag gjorde för 1 vecka sedan. 3 stycken har redan trillat av och det har gått av flisor på flera av dem = ser fruktansvärt ut. När man sitter på jobbet och har händerna på tangetbordet och någon kommer och snackar så skäms jag. Men jag fick helt nya naglar igen! Utan att betala för dem. Inte bara dem som hade trillat av utan alla 10 blev nya och fina igen. Får se hur länge det håller...

4 kommentarer:

  1. Funderar på att bygga naglar men har inte bestämt mig än. Snyggt är det i alla fall!
    Passfoto=mardröm...
    kram

    SvaraRadera
  2. De ser jättefina ut!! Var går du och gör dem?
    Kram Carin
    P.S ska göra din royal paj på fredag, ska testa med blåbär...

    SvaraRadera
  3. Det är så roligt att höra att du trivs så bra på jobbet!!!
    Arbetsuppgifterna låter verkligen "CINA".

    Trist med naglarna, men kanon att du fick 10 nya!
    Sköt om dig!
    Kram
    //Nettan

    SvaraRadera
  4. Så bra att de fixade nytt!

    Var de dåligt ditsatta eller dåligt material?

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina