10 maj 2010

Färd till Malmö

Ingen tillagning av middag idag utan jag skulle få sätta mig till dukat bord. Det var min gamla goda vän Majsan som bjöd på middag. Det är lyx att få slå sig ner och äta något som någon annan har tillagat. I vår familj är det alltid jag som lagar mat. Jag kan erkänna att det är något som jag har tagit på mig självmant men Krille hatar att laga mat. Så vill jag äta mamma Scans köttbullar och pulvermos så kan jag låta Krille laga mat. Det är inget fel att servera den maten men det räcker med någon gång då och då.
Men hos Majsan blev det inte mamma Scans köttbullar utan en supergod gryta med kyckling och curry samt ris. Och naturligtvis - EFTERRÄTTEN!! En superb cheesecake. Allt smakade alldeles utmärkt en måndagkväll i mitten av maj.

2 kommentarer:

  1. Att äta borta är så trevligt. Det spelar ingen roll vad som bjuds. På måndagar brukar jag bli bjuden på lunch hos min väninna och det är alltid så himla mysigt och gulligt av hennne. Åh, så lyxen att sätta sig vid dukat bord :D

    SvaraRadera
  2. Känner igen det där - njutningen av sätta sig till bords och njuta av mat någon annan lagat. Samuel avskyr också att laga mat och har noll smaklökar som skulle göra honom till en god kock. Ibland överraskar han dock - pannkakor o pizza kan han bättre än mig! Alltid nåt ;) Ha det bra / Kram Catherine

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina