23 maj 2010

Helgen är till ända

Två dagar är förbi och nu är helgen slut! Men jag känner mig nöjd med helgen. Även idag har det varit fotboll på schemat.
Men idag har jag faktiskt varit duktig och varit ute och sprungit, hör och häpna. Det blev hela 60 minuter totalt, först 15 min rask promenad för att sedan gå över i joggning i 30 minuter och en rask promenad hem igen - och jag orkade att springa i hela 30 minuter!!! Jag fick lite blodad tand faktiskt. Det är svårt att få till träning på kvällen när det är så mycket annat som händer på vardagarna och då är det lättare att bara ta på sig ett par joggingskor när det ges tid. I veckan ska jag åka in till löplabbet och köpa ett par nya skor. Det är den rätta årstiden att börja med detta. Alla andra klarar av det så varför skulle inte jag. Det har varit lite stilje men träningen. Jag kom igång bra efter jul med 3-4 ggr i veckan men de sista fyra veckorna har det inte gå att få till. Krille har jobbat över mycket och jag har tagit mycket av hemmet och barnens aktiviteter. Men en jogging runda/promenad kan man alltid få till. Det gäller bara att ha bra disciplin!

5 kommentarer:

  1. Jag började springa i höstas med ett uppehåll under vår snöiga vinter men springer minst en gång i veckan i alla fall, helst två. Det trodde jag knappt om mig heller men det som Uffe har sagt i flera år är faktiskt sant. Det funkar när som, inga tider att passa och man anpassar tid och längd själv. Så jag är också lite biten! :) /Kram Lolo

    SvaraRadera
  2. Jag började springa nu tidigare i vår och är verkligen fast. Det är verkligen helt underbart och jag går ofta runt och längtar till nästa tillfälle!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Heja, heja dig vad du är duktig. Kram

    SvaraRadera
  4. Hej på dig, duktig du är spring är inget för mig, halkade in på din sida via gafflan

    SvaraRadera
  5. Härligt! Försöker också komma igång med joggingen! Det är ju det där med disciplinen. Med nya skor går det säkert lättare :) Kram kram

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina