29 december 2009

Tekniken sköljer över en

Våra högtalare till vår gamla stereo har gått i sönder. Hela stereon är jättegammal så det känns inte lönt att laga dem. Jag har varit sugen på en hemmabio i ett tag nu men det finns en uppsjö av varianter på marknaden. Det är ett otroligt jobb och bara sortera bland alla uttryck som tex HDMI och DVI. Jag blir helt snurrig i huvudet!!!
Vi har diskuterat vad vi vill ha och skrivit upp det. Sedan har vi utgått ifrån det och sorterat ibland alla annonser och på internet för att se vad som finns. Sen är det priset med - det har ju också en avgörande betydelse. Men nu tror vi att vi har hittat något som passar - på Net On Net - och det var tillfälligt slut. Men har vi väntat så länge kan vi vänta några dagar till.
Nu ska jag ut och gå en runda. Vaden är fortfarande stel men jag smörjer med Zon. Jag vågar inte köra någon hårdare träning, vill inte ha en stel vad i flera veckor.
See ya later!!!

2 kommentarer:

  1. Ja, det där med apparter är inte lätt, jag överlåter allt sådant åt maken... ;)

    SvaraRadera
  2. Det är ju bra, om man har en make som är intresserad.
    I vår familj är det jag som är "tvungen" att intressera mig...
    Jag får se det positivt - man får lära sig något - och det är ganska roligt ändå att hänga med i utvecklingen. Så det är inte bara dåligt.

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina