31 december 2009

Gott slut till er alla!

Då var detta året slut. Det har passerat förbi i ett rasande tempo. Ibland önskar man att tiden står lite stilla. Det finns ett talesätt som heter "Alla dessa dagar som går, det är det som kallas livet". Det gäller att njuta i vardagen för det är ju trots allt dessa dagar som det finns flest av.
Mitt år har varit bra med mycket intryck. Ett år på en ny arbetsplast med nya rutiner. Det är en utmaning att byta jobb men samtidigt så ger det en så mycket tillbaka. Man växer både kompetens mässigt och som människa. Barnen växer och blir större och hela tiden försöker man vara där och stötta och lära dem hur "den vida världen fungerar". Det är den största utmaningen man har i livet men det är även den bästa och roligaste!
Jag försöker verkligen njuta av vardagen och bara göra de saker som jag vill göra. Problemet är, om det nu är ett problem, är att det finns så mycket som jag vill göra. Det är svårt att säga nej när man tycker om att vara med där det händer saker.
Nu ska jag njuta av kvällen och reflektera över hur bra jag har det! En stor kram till er alla och ett gott slut!

1 kommentar:

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina