20 december 2009

Vitt är fräscht


Innan 


Efter

Vi har fräschat upp vår garderob/klädkammaren på övervåningen ett tag och nu äntligen är den färdig. Problemet är att innan hade vi en massa saker där som vi egentligen inte behövde och det kändes så onödigt att sätta tillbaka allting igen. Nu har jag min chans att sortera bort det som jag inte vill ha/behöver. Jag är en mästare på att organisera och strukturera. Det är några småsaker till som ska införskaffas tex skohyllor, fler galgar, korgar för tröjor och en liten hylla till men sedan är det färdig. Jag hinner nog inte med det innan jul. Målet var att få det färdigt så alla sakerna kunde flyttas in innan julafton så vi slapp ha hela övervåningen som ett stort inferno. Men det är svårt att behöva skiljas från barnens gamla saker men samtidigt inser jag att jag inte kan spara på allting till barnen när de blir stora. Det blir omodernt och de vill säkert ha egna, nya fina saker till sina barn. Så det blir stora påsar med saker som ska sälja och några påsar med saker som jag skänker bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina