23 december 2009

Dan före dopparedan

Idag är det Lille Julafton eller dan före dopparedan som man oxå kan säga. Igår när jag räknade ihop hur mycket vi hade handlat för blev jag lite mörkrädd. Det blir så mycket i slutändan och det var lite orättvist mellan barnen och det får man jämna ut. Även om det inte blir absolut jämnt så vill jag ändå att det ska vara någorlunda jämnt mellan barnen. Emma och jag körde till Malmö och vi vandrade runt där i fem timmar. Det var ingen stress mer än på Cervera och alla bokaffärer. Vi fixade de julklappar vi hade kvar. Emma fick nya vinterstövlar (för de andra hade gått i sönder) och jag köpte ett par STÖVLAR!!! Jag hittade ett par på Jerns som, hör och häpna, passade mig runt vaden. Jag blev överlycklig och de fick följa med mig hem. Jag har letat i mer än 10 år efter ett par höga stövlar och ÄNTLIGEN!!!!!! Ni anar inte vilken glädje. Jag hittade två par som passade men tog bara det ena paret. Gissa vad min man sa när jag kom hem!
"- Tog du bägge paren då?" Varför gjorde jag inte det då? Det blir kanske ett par till efter julhelgen. Jag har ju faktiskt letat i många år...

1 kommentar:

  1. Jag förstår din glädje!!!!
    Så himla roligt för dig!!!
    Jag tycker också att du ska köpa det andra paret - det är du värd!

    Vi ses imorgon!
    //Nettan

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina