16 december 2009

Se det snöar...


Snö - jag kan inte bestämma mig för om jag tycker om det eller inte. Det blir ljust och fint men det är inget trevligt bilväder. Det är mörkt ute och vägbanan är blank och hal och mitt mörker seende är inte det bästa (något som har kommit de senare åren). Men barnen tycker det är mysigt med snö och någonstans inom mig gillar jag också snö. Problemet i Skåne är att det inte blir liggandes utan efter några timmar är det bara blask och blött.
En drömbild som jag har är en vit jul i en stuga på landet med alla de rätta attributen - hästar i släde, halmbalar, gigantiskt julgran med många vackar julkulor, julmusik, tomte, ett stort julbord med mycket mat (som ingen orkar äta men ialla fall).
Men framför allt så är det snön som betyder mycket. När Emma var ett år gammal så var det en fantastiskt julafton. Solen strålade från en klarblå himmel och det låg minst en halv meter med snö som knastrade under skorna. Helt perfekt väder! Det verkar som det är en utopi i dagens klimatpåverkade samhälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina