25 december 2009

Den bästa av dagar

Jag älskar juldagen!!! Man sover länge och äter en julfrukost i lugn och ro med bara precis det som man vill ha. Hela dagen går utan att man egentligen gör något vettigt. Barnen pysslar med sitt och man hjälper till vid behov, tittar på TV och tar det allmänt lungt. Idag åkte saxen fram och jag klippte lugg på mig själv. Det blev någorlunda hyfsat. Jag klarar mig ett tag ialla fall tills jag får tag i en klipptid. Nu ska jag ta fram lite julmat och vi ska sätta oss ner och äta upp resterna av julmaten, unna oss en liten snaps och senare ett glas rödvin. Detta kallas livskvalité. Ha fortsatt mysig och skön julhelg.

3 kommentarer:

  1. Håller med dig. Juldagen är så helt underbar. Här har vi också haft det lugnt och skönt. Ha en mysig kväll.

    SvaraRadera
  2. Här är det myskläderna på hela dagen! Ha en fortsatt trevlig julhelg!

    SvaraRadera
  3. god jul. Vi har kommit in fran vara grannar efter en trevlig juldag med god julmiddag. Det blev jattegott och barnen at allt. Engelsk julmiddag passar battre till barnen med god kyckling, rostad potatis, morotter och palsternackor rostade i olivolja, honung och grovmalen senap mums..
    Det blev jul strictly come dancing jattebra och komik tv med manga skratt. ha en fortsatt trevlig jul. Kram syster kristina

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina