26 december 2009

Skönt att komma ut


Idag när jag vaknade var Krille redan på språng för sin tennis match. Vi andra tre tog det lugnt och gjorde frukost i egen takt. Det var mycket reportage om tsunamin på TV och jag fastnade framför det. Det är bara och inse att naturens krafter är enorma och vi små varelser har inget att sätta emot. Blir lycklig och helt varm inombords när jag tittar mig omkring och ser att jag har det bra - man & barn som jag älskar, familj, en massa vänner och kompisar som jag kan lita på och ett fint hem och ett jobb som jag trivs med. Det är en lyx!!!

Solen tittar fram och vi går hem till systeryster och dricker en kopp kaffe. Det är underbart att vara ute i dagsljus och röra på sig efter två dagar i soffan. Framåt eftermiddagen är vi hembjudna till moster Ingrid. Alla gästerna har tömt sina kylskåp på julmat och det serveras en uppsjö av godsaker. Kvällen rundas av med dans kring granen och Anton och Krille håller konsert med sina instrument. Det är trevligt med traditioner och jag hoppas att vi kommer att fortsätta med denna i många år till. Tusen, tusen tack för en trevlig Annandag Jul!

2 kommentarer:

  1. Hej min vän!

    Du låter så avslappnad och lycklig!!
    Det gör mig glad!

    Kram till dig från mig!
    //Nettan

    SvaraRadera
  2. Hej och tack själv, detta får vi göra om! Kram Kusin Vitamin Ingela

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina