28 juli 2010

Mörker i solen

Idag är det ingen rolig dag! Vi har precis fått reda på att min mamma har fått en kronisk lungsjukdom som heter fibroserande alveolit. Den är en allvarlig sjukdom som inte går att bota och man kan endast hejda förloppet med kortison tabletter. Man kan inte syresätta sin kropp ordentligt och lungorna kollapsar tillslut. Jag är alldeles för ung för detta! Tusen tankar surrar runt i huvudet. Vi får ta en dag i sänder och se vad framtiden bär med sig i sitt sköte. Just nu är jag bara ofantligt trött och bara går runt och drar benen efter mig.

6 kommentarer:

  1. Åh! Varma tankar till dig, din familj och din mamma!
    Man är aldrig redo att ta emot dåliga besked och det spelar ingen roll om det är en ung eller äldre familjemedlem. Tråkigt vilket som. Min pappa dog hastigt för 5 år sedan, han blev bara 60 år, och jag saknar att vi inte fick tid tillsammans att ta farväl och få avslut.
    Många varma kramar till er.

    SvaraRadera
  2. Stor kram till dig och dina nära och din mamma.
    Kram Jess

    SvaraRadera
  3. Usch va tråkigt att höra, fy för dessa sjukdomar och elände. Stor kram till dig och familjen.

    /Anna

    SvaraRadera
  4. Det var jätteroligt att stöta på er idag, men hemskt tråkigt med dåliga besked...
    Styrkekramar till din mamma, dig och dina systrar!
    Kram C

    SvaraRadera
  5. Carina, vad fruktansvärt tråkigt. All styrka till er familj och många kramar.

    Emelie

    SvaraRadera
  6. Hej Carina, läste detta precis. Tänker på Dig o hoppas att chocken har lagt sig lite. Svåra besked att tackla. Mamma är alltid mamma o så självklar i alla lägen. Hoppas att hon efter omständigheterna också mår lite bättre nu. En varm kram till dig ikväll o din familj.

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina